• WANTED: Happy members who like to discuss audio and other topics related to our interest. Desire to learn and share knowledge of science required. There are many reviews of audio hardware and expert members to help answer your questions. Click here to have your audio equipment measured for free!

Nominate Your Favorite Track of 2024 (Contest)

As a European, I am so used to dark post punk sounds that posting this song closer to you can only please me.

I didn’t miss it. It’s not available in my region. But if you make a copy of the playlist to your own account. You should be able to save it to your local playlist.

View attachment 418979
Oh right, weird. God knows why it's not available for your region.

Throughout 2024, especially after my recent tiny partial renewal of audio rig, I have been seriously considering possible addition of one specific jazz trio track into my consistent "Audio Reference/sampler Music Playlist" now consists of 60 tracks selected from various genres; the possible addition will make the Playlist would become 61 tracks.

Even though recorded in 2009 and released in 2010, really stunning recording quality, and my preferred performance style of jazz trio...
Track-10 "Smile" (arr. after Charlie Chaplin 1938) in CD album "Secret Life" by Karel Boehlee Trio, M&I Jazz @Pony Canyon Inc., CD MYCJ-30561.

Last edited:
For me has to be a track from the 2024 Citrus Sun album Anaconga, I pick... Santiago but I could as well have picked 2-3 other songs.

Hey all,

i tried to put all the tracks mentioned in this thread into a Spotify playlist, so people have a "one stop" solution if they wan't to listen to your recommendations:
Audio Science Review Top Tracks 2024

Updates (2025/01/06):
  • added Ikuinenkesä - Suru teki taas kodin sun sisään
  • added Louis Cole - Things Will Fall Apart
  • added Camera Obscura - Sugar Almond
  • added Étienne Daho - Le Premier jour du reste de ta vie
  • added Porridge Radio - God of Everything Else
  • added Michelle Gurevich - It Was The Moment
  • added Richard Spaven - Stellar
  • added The Bryan Ferry Orchestra - Young & Beautiful
  • added Heize - Hold Me Back
  • added Jonathan Hultén - Falling Mirages
  • added Norah Jones - Staring At The Wall
  • added Ado - 0
  • added Pearl - FIGHT
  • added Karel Boehlee Trio - Smile
  • added Citrus Sun - Santiago

I discovered Chat Pile this year.

I'm only interested in live musicians while watching my computer. Tiny Desk on NPR is so revealing of performances & his woman is fascinating

I like Between Two Points a lot as well: heard it live two months ago (great sound on the live concert as well).
IMG_5917.jpeg

Y at-il un morceau qui a vraiment conquis votre cœur en 2024 ? Pour moi, c'était celui-là : la reprise de la chanson de la fille de David Gilmour, Romany Gilmour : Between Two Points . J'aime particulièrement cette vidéo de répétition de la tournée. La basse est déformée mais le chant est bien enregistré, mettant en valeur la voix calme et belle de Romany :

Le segment de guitare à la fin de David est un superbe bonus, démontrant clairement sa maîtrise de l'instrument.

Postez votre chanson préférée (PAS l'album). Les membres voteront avec le bouton J'aime. Celui qui obtiendra le plus grand nombre de likes, moi exclu, recevra un cadeau de ma part le 2 janvier. Je comptabiliserai les résultats l'année prochaine.

EDIT : Veuillez ne nommer qu'une seule piste.

EDIT : Le concours est terminé mais n'hésitez pas à continuer à poster des morceaux pour le plaisir des membres

Y at-il un morceau qui a vraiment conquis votre cœur en 2024 ? Pour moi, c'était celui-là : la reprise de la chanson de la fille de David Gilmour, Romany Gilmour : Between Two Points . J'aime particulièrement cette vidéo de répétition de la tournée. La basse est déformée mais le chant est bien enregistré, mettant en valeur la voix calme et belle de Romany :

Le segment de guitare à la fin de David est un superbe bonus, démontrant clairement sa maîtrise de l'instrument.

Postez votre chanson préférée (PAS l'album). Les membres voteront avec le bouton J'aime. Celui qui obtiendra le plus grand nombre de likes, moi exclu, recevra un cadeau de ma part le 2 janvier. Je comptabiliserai les résultats l'année prochaine.

EDIT : Veuillez ne nommer qu'une seule piste.

EDIT : Le concours est terminé, mais n'hésitez pas à publier des morceaux pour le plaisir des membres.

For the best moments spent listening to them and their nice music !!! ;)

Back
Top Bottom